Vooler etähoito: Vianetsintäohjeita tietokoneen selainkäyttäjille

Nämä vianetsintäohjeet ovat käyttäjille, jotka käyttävät Voolerin etähoitoa tietokoneen selaimella-

Sisällysluettelo

  1. Mikrofoni ei toimi
  2. En kuule ääntä
  3. Hoidettavan soittonappula ei ole vihreä
  4. Automaattivastauksella ja kiosk-tilassa oleva tabletti ei vastaa soittoon
  5. Hoidettavan videokuva ei näy
  6. Hoidettavan ääni ei kuulu
  7. Voolerin tuki

Mikrofoni ei toimi

  1. Tarkista, että mikrofoni on päällä eli vihreä. Jos se on punainen klikkaa sitä laittaaksesi mikrofonin päälle.
  2. Tarkista, että mikrofoni on kiinni laitteessa tai Bluetooth-mikrofoni on kytkettynä ja toimii laitteessa.
  3. Lataa sivu uudestaan.
  4. Käynnistä tietokone uudestaan ja aloita alusta.
  5. Tarkista Voolerin ääniasetuksissa, että systeemin oletusmikrofoni on valittuna. Tarkista tietokoneen asetuksista, että toimiva mikrofonin äänisisääntulo on valittuna.
  6. Jos muu ei auta, niin valitse Voolerin ääniasetuksissa toimiva mikrofoni.
  7. Ota yhteyttä tukeen ja pyydä apua.

En kuule ääntä

  1. Tarkista onko korvakuuloke tai kaiutin kytkettynä laitteeseen.
  2. Tarkista, että laitteen ääntä ei ole mykistetty laitteen asetuksissa tai äänenvoimakkuuden säätönappulalla. Kokeile laittaa ääni voimakkaammalle.
  3. Laitteen uudelleen käynnistäminen auttaa yleensä.
  4. Kokeile esim. Youtube-videolla tuleeko kaiuttimesta ääntä muilla ohjelmilla. Jos ei tule, niin käy tarkistamassa laitteen ääniasetukset. Kun kuulet ääntä muista ohjelmista, niin oletettavasti alat kuulla ääntä myös Voolerista.
  5. Tarkista, että Voolerin ääniasetuksissa on valittuna systeemin oletus-ääni.
  6. Jos muu ei auta, niin mene Voolerin ääni-asetuksiin ja valitse siellä toimiva äänilaite käyttöön.
  7. Ota yhteyttä tukeen ja pyydä apua.

Hoidettavan soittonappula ei ole vihreä

  • Soittonappulaa ei ole ja tila on “Poissa”: Käyttäjällä on käytössä tietokoneen selain ja Vooler ei ole auki selaimessa. Pyydä käyttäjää avaamaan Vooler osoitteessa app.vooler.fi ja kirjautumaan sisään, jos hän ei ole kirjautuneena.
  • Soittonappulaa ei näy ja tila on “Varattu.”.

    Käyttäjällä on menossa puhelu tai hänelle soitetaan parhaillaan. Odota puhelun loppumista. Kun puhelu loppuu soittonappulan väri muuttuu vihreäksi ja voit soittaa hänelle.
  • Soittonappula on vihreä, mutta siinä on kaksi raitaa sekä tila on “Poissa”.

    Käyttäjällä on mobiilaite ja siihen asennettuna Voolerin appi. Vooler ei ole päällä laitteessa, laite on sammutettuna tai laite ei ole verkossa. Voit yrittää soittaa käyttäjälle ja hänen laitteensa ilmoittaa tulevasta puhelusta soittoäänellä. Mikäli hän käyttää jotakin muuta appia, niin ilmoitus tehdään ruudulla näkyvällä notifikaatiolla. Soittoaika voi olla normaalia pidempi.
    Vooleria kiosk-modessa käyttävällä asiakkaalla tämä tarkoittaa yleensä sitä, että laite on sammunut (verkkojohto irti tai sammutettu) tai ilman verkkoyhteyttä. Tarkista tilanne puhelinsoitolla tai lähikäynnillä. Tarkista sähköjohto ja käynnistä laite uudestaan. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä Voolerin tukeen.

Automaattivastauksella ja kiosk-tilassa oleva tabletti ei vastaa soittoon

Vastausaika automaattivastauksessa on noin 10 – 20 sekuntia. Kokeile soittoa uudestaan. Alla on erilaisia mahdollisia vikatilanteita ja toimiontaohjeet niihin.

  • Soittonappulaa ei ole ja tila on “Poissa”: Tämä on virhetilanne. Ota yhteyttä Voolerin tukeen.
  • Soittonappula on vihreä, mutta siinä on kaksi raitaa sekä tila on “Mobiili” appissa ja selaimessa “Poissa”.

    Laite on sammunut (verkkojohto irti tai sammutettu) tai ilman verkkoyhteyttä. Tarkista tilanne puhelinsoitolla tai lähikäynnillä. Voit pyytää Vooleria käynnistämään laitteen uudelleen etänä. Tarkista sähköjohto ja käynnistä laite uudestaan. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä Voolerin tukeen.

Hoidettavan videokuva ei näy

  1. Tarkista onko hoidettavan kamera otettu pois päältä (kamera nappula on hoidettavan laitteella punainen). Hoitajan näytöllä näkyy hoidettavan videokuvassa pieni kamera-ikoni vasemmassa alareunassa.
  2. Jos kamera-ikonia ei ole näkyvissä, niin kamera on päällä. Tarkista ettei hoidettavan kameran edessä ole estettä, esim. paperilappu tai jokin muu fyysinen este.
  3. Pyydä Vooleria etäkäynnistämään laite uudestaan, pyydä lähihoitajaa käynnistämään laite uudestaan seuraavalla lähikäynnillä tai asiakasta jos hän kykenee tekemään sen. Paikallisesti uudelleenkäynnistys tehdään painamalla pitkään virtanappulaa. Ensimmäinen yleensä sammuttaa laitteen jatoinen kerta käynnistää sen uudestaan.
  4. Ota yhteys Voolerin tukeen.

Hoidettavan ääni ei kuulu

  1. Tarkista, että tablettiin ei ole kytketty mikrofonikuuloketta. Jos on niin sitä täytyy myös käyttää, jotta ääni kuuluu hyvin.
  2. Jos asiakas käyttää bluetooth-kuuloketta, tarkistakaa sen toimivuus.
  3. Pyydä Vooleria etäkäynnistämään laite uudestaan, pyydä lähihoitajaa käynnistämään laite uudestaan seuraavalla lähikäynnillä tai asiakasta jos hän kykenee tekemään sen. Paikallisesti uudelleenkäynnistys tehdään painamalla pitkään virtanappulaa. Ensimmäinen yleensä sammuttaa laitteen jatoinen kerta käynnistää sen uudestaan.
  4. Ota yhteys Voolerin tukeen.

Voolerin tuki

Voolerin tuen yhteystiedot:

Kotisivu: www.vooler.fi -> tuki
Live Chat: www.vooler.fi
Sähköposti: tuki@vooler.fi