Vooler etähoito: Vianetsintäohje Vooler Appille tabletissa

Sisällysluettelo

  1. Mikrofoni ei toimi
  2. En kuule ääntä
  3. Hoidettavan soittonappula ei ole vihreä
  4. Automaattivastauksella ja kiosk-tilassa oleva tabletti ei vastaa soittoon
  5. Hoidettavan videokuva ei näy
  6. Hoidettavan ääni ei kuulu
  7. Voolerin tuki

Mikrofoni ei toimi

  1. Tarkista, että mikrofoni on Voolerissa päällä eli vihreä. Jos se on punainen (mykistetty) napsauta se päälle.
  2. Jos käytät ulkoista mikrofonia, niin tarkista, että mikrofoni on kiinni laitteessa tai Bluetooth-mikrofoni on kytkettynä ja toimii laitteessa.
  3. Käynnistä Voolerin appi uudestaan mikäli mahdollista.
  4. Tabletti uudestaan painamalla pitkää’n virtanappulaa ja aloita alusta.
  5. Ota yhteyttä tukeen ja pyydä apua.

En kuule ääntä

  1. Tarkista onko mahdollinen ulkoinen korvakuuloke kytketty kunnolla laitteeseen.
  2. Tarkista, että laitteen ääntä ei ole mykistetty laitteen asetuksissa tai äänenvoimakkuuden säätönappulalla. Kokeile laittaa ääni voimakkaammalle.
  3. Laitteen uudelleenkäynnistäminen auttaa yleensä.
  4. Kokeile esim. Youtube-videolla tuleeko kaiuttimesta ääntä muilla ohjelmilla. Jos ei tule, niin käy tarkistamassa laitteen ääniasetukset. Kun kuulet ääntä muista ohjelmista, niin oletettavasti alat kuulla ääntä myös Voolerista.
  5. Ota yhteyttä tukeen ja pyydä apua.

Hoidettavan soittonappula ei ole vihreä

  • Soittonappula on harmaa ja tila on “Poissa”

    Käyttäjällä on käytössä tietokoneen selain ja Vooler ei ole auki selaimessa. Pyydä käyttäjää avaamaan Vooler osoitteessa app.vooler.fi ja kirjautumaan sisään, jos hän ei ole kirjautuneena.
  • Soittonappula on oranssi ja tila on “Varattu.”.

    Käyttäjällä on menossa puhelu tai hänelle soitetaan parhaillaan. odota puhelun loppumista. Kun puhelu loppuu soittonappulan väri muuttuu vihreäksi ja voit soittaa hänelle.
  • Soittonappula on vihreä, mutta siinä on kaksi raitaa sekä tila on “Mobiili”.

    Käyttäjällä on mobiilaite ja siihen asennettuna Vooler appi. Vooler ei ole päällä laitteessa, laite on sammutettuna tai laite ei ole verkossa. Voit yrittää soittaa käyttäjälle ja hänen laitteensa ilmoittaa tulevasta puhelusta soittoäänellä tai mikäli hän käyttää jotakin muuta appia, niin ilmoitus tehdään ruudulla näkyvällä notifikaatiolla. Soittoaika voi olla normaalia pidempi.
    Vooleria kiosk-modessa käyttävällä asiakkaalla tämä tarkoittaa yleensä sitä, että laite on sammunut (verkkojohto irti tai sammutettu) tai ilman verkkoyhteyttä. Tarkista tilanne puhelinsoitolla tai lähikäynnillä. Tarkista sähköjohto ja käynnistä laite uudestaan. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä Voolerin tukeen.

Automaattivastauksella ja kiosk-tilassa oleva tabletti ei vastaa soittoon

Vastausaika automaattivastauksessa on noin 10 – 20 sekuntia. Kokeile soittoa uudestaan. Alla on erilaisia mahdollisia vikatilanteita ja toimintaohjeet niihin.

  • Soittonappula on harmaa ja tila on “Poissa”

    Tämä on virhetilanne. Ota yhteyttä Voolerin tukeen.
  • Soittonappula on vihreä, mutta siinä on kaksi raitaa ja tila on “Mobiili”.

    Laite on sammunut (verkkojohto irti tai sammutettu) tai ilman verkkoyhteyttä. Tarkista tilanne puhelinsoitolla tai lähikäynnillä. Tarkista sähköjohto ja käynnistä laite uudestaan. Jos vika ei poistu, ota yhteyttä Voolerin tukeen.

Hoidettavan videokuva ei näy

  1. Tarkista onko hoidettavan kamera otettu pois päältä (kamera nappula on hoidettavan laitteella punainen). Hoitajan näytöllä näkyy hoidettavan videokuvassa pieni kamera-ikoni vasemmassa alareunassa. Soita uudestaan tai pyydä laittamaan kamera päälle.
  2. Jos kamera-ikonia ei ole näkyvissä, niin kamera on päällä. Tarkista ettei hoidettavalla ole kameran edessä estettä, esim. paperilappu tai jokin muu fyysinen este. Soita tarvittaessa uudestaan.
  3. Pyydä Vooleria etäkäynnistämään laite uudestaan, pyydä lähihoitajaa käynnistämään laite uudestaan seuraavalla lähikäynnillä tai asiakasta jos hän osaa tehdä uudelleenkäynnistämisen.
  4. Ota yhteys Voolerin tukeen.

Hoidettavan ääni ei kuulu

  1. Tarkista, että tablettiin ei ole kytketty mikrofonikuuloketta. Jos on niin sitä täytyy myös käyttää, jotta ääni kuuluu hyvin.
  2. Jos asiakas käyttää bluetooth-kuuloketta, tarkistakaa sen toimivuus.
  3. Pyydä Vooleria etäkäynnistämään laite uudestaan, pyydä lähihoitajaa käynnistämään laite uudestaan seuraavalla lähikäynnillä tai asiakasta jos hän kykenee tekemään sen. Paikallisesti uudelleenkäynnistys tehdään painamalla pitkään virtanappulaa. Ensimmäinen yleensä sammuttaa laitteen jatoinen kerta käynnistää sen uudestaan.
  4. Ota yhteys Voolerin tukeen.

Voolerin tuki

Voolerin tuen yhteystiedot:

Kotisivu: www.vooler.fi -> tuki
Live Chat: www.vooler.fi
Sähköposti: tuki@vooler.fi